Sunday 13 March 2011

Facebook Tempat Meluahkan Perasaan. Aww!

Salam.

Sekarang ini sudah menjadi perkara biasa apabila orang meluahkan perasaan cinta di medan sosial terutama seperti Facebook. Oh man! Setiap kali buka Facebook, sekurang-kurangnya sekali mesti terlihat bait-bait puisi cinta yang melemaskan. Paling koman pun lagu-lagu jiwang di paste kan memanjang dalam column.

Ini tidak termasuk lagi luahan kata-kata sayang dan cinta. "I love you", "Today I really miss u, a lot!" "Saya tidak boleh lelapkan mata, asyik teringat kat you!" Oh man! Come on lah. Adakah mereka ingin membuktikan kepada orang ramai bahawa mereka adalah pasangan kekasih yang maha romatis? Oleh kerana ini rumah saya, maka saya ingin katakan saya kadang-kadang muak okey. Ini tidak termasuk jenis yang entah apa kategori pun saya tidak tahu, contohnya "Tak sabar nak kahwin dengan you", "Cepatlah, I tak sabar nak kahwin dengan you" What the ...

Walaupun saya mencoret di atas, tapi ia bukanlah kuasa untuk menghalang mereka berkata-kata sedemikian. Suka hati lah you all. Saya cuma tidak mahu orang berfikiran negatif terhadap you all.

Itu kisah bahagia. Yang kisah cinta duka nestapa pun ada juga. Aduh!

"Ada juga pasangan kekasih menceritakan kisah perhubungan mereka". "Hari ini kekasih tidak call, hari ini kekasih tidak temankan, maka saya makan sorang-sorang" dan seumpamanya.

Masalah kekasih dan tetangga ini masalah peribadi, perlu ke mahu luahkan di hadapan public? Cuma apa yang dikhuatirkan, bila sudah terbiasa begini, tidak mustahil bila berkahwin nanti, anda akan membuat posting di Facebook tentang malam kemesraan anda pula. Atau status "Hari ini saya bercerai, ada sesiapa nak kahwin dengan saya?". Habis!

Seseorang datang bertanya: "Yo Faceless, lu bising-bising di sini, dorang dengar ka?" "Arghh! Suka hati gualah!". Peace no War.

0 comments:

Post a Comment