Tuesday 16 April 2013

Menjawab Iktikad Penyokong BN! (2)

Salam.

Post kedua adalah sambungan kepada post sebelum ini berkisar tentang keyakinan batil  penyokong BN yang menyatakan bahawa HANYA BN yang mampu mentadbir negara, HANYA BN yang boleh memartabatkan Islam dan menjaga kepentingan Melayu, walaupun hakikatnya jauh panggang dari api. 


Ia adalah susulan daripada mesej yang dibalas oleh saya.

1. Ketuanya BN, tetapi pembangkang ketuanya DAP. Entah sifir mana yang diguna pakai oleh penyokong BN ni. Umum tahu, ketua pembangkang adalah DS Anwar Ibrahim, seorang Melayu berasal daripada Permatang Pauh daripada parti Keadilan. Mana pula datangnya pembangkang diketuai DAP?

Tak lain tak bukan, racun perosak fikiran akhbar lucah semalaysia, Utusan dalam temu bual dengan presiden JATI, Dr. Hasan Ali. Sila baca di sini: Utusan

Saya malas nak ulas panjang. Sila baca di sini : Kedah Lanie dan di sini: Sakmongkol (Ex-UMNO).

2. Pangkah BN hidup bangsa Melayu dan Martabatkan Islam. Hairan bin ajaib. UBN sekian lama didedahkan dengan skandal rasuah seperti Scorpene, NFC dan PKFZ masih dianggap sebagai pembela umat Melayu dan Islam. 

Macam mana agaknya UBN dikatakan martabatkan Islam? Adakah dengan banyak membahagikan peruntukan untuk pembinaan masjid? Atau dengan pemberian RM 2 juta kepada Abdullah Saamah? Martabatkan Islam bererti meletakkan Islam paling atas sekali, merangkumi fizikal dan spiritual. Asas agama bermula daripada diri sendiri, diikuti keluarga dan masyarakat. Jika keluarga tunggang-langgang, jangan dikata Islam sudah dimartabat. 

Sudah-sudah lah. 

0 comments:

Post a Comment