Friday 20 July 2012

Salam Ramadhan

Salam Ramadhan!

Marhaban ya Ramadhan!

Alhamdulillah, segala puji hanya kepada Allah Azza Wa Jalla yang Esa. Tidak ada Tuhan melainkan Dia.

Syukurlah kepada Allah SWT, kerana dengan kepanjangan usia dan nikmat kesihatan yang dikurniakan, kita sekali lagi mampu bernafas dalam bulan yang penuh kemuliaan. Segala amalan digandakan dan dihadiahkan pula keberkatan secara total oleh Allah SWT yang Maha Pengasih. Hanya kita sahaja yang mampu memanfaatkan anugerah yang diberi, dengan berusaha sedaya upaya untuk menghidupkan amalan makruf dalam bulan suci ini.

Peliharalah diri kita daripada perkara yang sia-sia. Hindarkanlah diri daripada perkara yang mengurangi pahala. Tutuplah telinga daripada mendengar cerita-cerita dusta. Tutuplah mata daripada memandang perkara yang merosakkan jiwa. Kawallah jari-jemari anda daripada menulis dan menaip perkara yang kita tidak tahu usulnya. Yang berpolitik berpada-pada. Yang menyebar berjaga-jaga.

Ramadhan di Iran (kredit to Oh! Islam)

Kenapa Iran? Hanya mahu kita membuka mata. Bersangka baik terhadap mereka. Mereka beramal kerana Tuhan yang Esa. Jauhilah berkata nista dan dusta terhadap mereka. Janganlah mencaci mereka kerana sejarah silam. 

Salam Ramadhan Al-Mubarak!

0 comments:

Post a Comment